Ελληνική Κρουαζιέρα
Το 1959 ο Πέτρος Ποταμιάνος διαχωρίζεται και δημιουργεί τη «ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ» οπού συνεχίζει στην ακτοπλοΐα με τα πλοία ΑΙΓΕΥΣ και ΗΠΕΙΡΟΣ. Ενώ ο Πέτρος Ποταμιάνος ξεκινά κάτι νέο και πρωτόγνωρο για την Ελλάδα.
Το 1953 με τη συνεργασία του ΕΟΤ και τα πλοία ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ και ΑΤΡΕΥΣ πραγματοποιεί κρουαζιέρες στα ελληνικά νησιά οπού γίνεται η πρώτη εταιρεία που πραγματοποιεί πλόες στα ελληνικά νησιά και την ανατολική Μεσόγειο.
Μετά το ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ και το ΑΤΡΕΥΣ η εταιρεία αποκτά το 1955 το πρώτο ΕΡΜΗΣ ενώ το 1960 αγοράζονται και τα αδέλφια PRINSES ELISABETH και PRINCES JOAN και αφού τα μετασκεύασε τα μετονομάζει ΕΡΜΗΣ και ΠΗΓΑΣΟΣ ενώ επεκτείνει τις δραστηριότητες της και στην υπόλοιπη μεσόγειο.
Το ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ αφού μετασκευάστηκε σε περιηγητικό για την εκτέλεση 5ήμερων και 2ήμερων κρουαζιερών, υπήρξε πρόδρομος του στόλου των Ελληνικών κρουαζιεροπλοίων. Ναυλωμένο από τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού, μετέφερε στο διάστημα ενός και μόνον χρόνου (το 1957) περισσότερους από 8000 ξένους και Έλληνες περιηγητές στα νησιά του Αιγαίου και σε περιοχές φυσικού κάλλους και αρχαιολογικού και ιστορικού ενδιαφέροντος. Η επιτυχία των κρουαζιερών του ΣΕΜΙΡΑΜΙΣ κατέδειξε αμέσως την ανάγκη της ενίσχυσης των δρομολογίων του. Το 1958 στην οικογένεια των κρουαζιεροπλοίων προστέθηκε το ΑΙΓΑΙΟ των αδελφών Τυπάλδου, το ROMANTICA της εταιρείας Χανδρή, το πρώτο STELLA MARIS της SUN LINE και το ΔΗΛΟΣ του Μάρκου Νομικού.
Όλα αυτά τα πλοία αποτέλεσαν την πρωτοπορία του κλάδου της Κρουαζιέρας.
Το 1966 θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ο χρόνος που το Ελληνικό κρουαζιερόπλοιο εγκατέλειψε το στενό χώρο της Μεσογείου και άνοιξε τα φτερά του και προς τους ωκεανούς. Το ΑΡΓΟΝΑΥΤΗΣ της Ηπειρωτικής ναυλώθηκε για τρεις εικοσαήμερες κρουαζιέρες με προσέγγιση σε 20 λιμάνια της Καραϊβικής και Κεντρικής Αμερικής, με αφετηρία το λιμάνι Σαν Χουάν του Πόρτο Ρίκο. Τα δρομολόγιά του άρχισαν στις 15 Ιανουαρίου του 1966. Ήταν το πρώτο βήμα του Ελληνικού πλοίου για την κατάκτηση της παγκόσμιας αγοράς των κρουαζιεροπλοίων που ακολούθησε τα επόμενα χρόνια.
Την ίδια χρονική περίοδο, η εταιρεία Χανδρή, σε συνεργασία με την αεροπορική εταιρεία KLM, πρωτοποτεί στην ανάπτυξη του Fly cruise concept με charters από Ευρώπη προς Καραϊβική, δίνοντας έτσι το στίγμα της επέκτασης και ανάπτυξης των Ελληνικών πλοίων στην Καραϊβική.
Ακολούθησε η άνθιση των υπό Ελληνική σημαία κρουαζιεροπλοίων τις δεκαετίες 1970/ 1980 και 1990 με την προσθήκη αξιόλογων μονάδων κρουαζιεροπλοίων των εταιρειών Χανδρή, Περικλή Παναγόπουλου, SUN LINES, FESTIVAL CRUISES, EPIROTIKI LINES, του αείμνηστου Γιώργου Ποταμιάνου με έδρα τη Λισαβώνα, της δικής μας εταιρείας MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES και της LOUIS CRUISES, της σημερινής CELESTYAL CRUISES.