Greece & Maritime

Ελλάδα και Ναυτιλία συνδέονται άρρηκτα από τα αρχαία χρόνια. Αρκεί κανείς να σκεφτεί ότι σύμφωνα με ιστορικές αναφορές, το αρχαιότερο ταξίδι για εμπορικούς σκοπούς στην ανοιχτή θάλασσα έγινε πριν 10.000 χρόνια και συγκεκριμένα στο Αιγαίο Πέλαγος, για τη μεταφορά οψιδιανού από τη Μήλο στην Αργολίδα και τις Βόρειες Σποράδες.
Η ακτογραμμή της Ελλάδας αριθμεί σήμερα 16.000 χλμ. ενώ υπάρχουν περισσότερα από 3.000 νησιά πάνω σε πολλά από τα οποία άκμασαν θαυμαστοί πολιτισμοί. Αρχαιολογικά ευρήματα θαυμάζονται από τους επισκέπτες σε μουσεία στην Ελλάδα και άλλες χώρες.

Η ναυτοσύνη των Ελλήνων εξυμνείται από τα αρχαία χρόνια, όπως για παράδειγμα «Μέγα το της Θαλάσσης Κράτος» του Περικλή και «Εκ της Θαλάσσης άπασα ημίν ήρτηται Σωτηρία» του Ξενοφώντα.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ιστορικά, η θάλασσα έσωσε πολλές φορές τους Έλληνες από απειλές. Τα πλοία που κατασκεύαζαν εξασφάλιζαν την άμυνα της χώρας και συνέβαλαν όχι μόνο στην ανάπτυξη του εμπορίου με άλλους λαούς, αλλά και στην πολιτισμική εξέλιξη. Η γεωγραφική θέση της Ελλάδας σε συνδυασμό με την έλλειψη πλουτοπαραγωγικών πηγών είναι ακόμη μια αιτία για την οποία οι Έλληνες έχουν στραφεί στη θάλασσα με αποτέλεσμα η ελληνική εμπορική ναυτιλία να βρίσκεται διαχρονικά στις πρώτες θέσεις παγκόσμια και να αποτελεί σημαντικό παράγοντα της εθνικής οικονομίας.

Τις παραμονές της Ελληνικής Επανάστασης 1.800 οικογένειες σε 40 νησιά και παράκτιες πόλεις σε Ιόνιο και Αιγαίο διέθεταν 1.000 μεγάλα ποντοπόρα εμπορικά ιστιοφόρα, το μεγαλύτερο στόλο στη Μεσόγειο που η δραστηριότητα του έφτανε μέχρι και τον Ατλαντικό Ωκεανό.

Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η Ελληνική εμπορική ναυτιλία πλήρωσε βαρύ τίμημα σε απώλεια ζωής αλλά και πλοίων τα οποία στη λήξη του ήταν μόνο 157. Το 1947, οι Η.Π.Α. παραχώρησαν σε Έλληνες εφοπλιστές, με την εγγύηση του ελληνικού κράτους, 100 πλοία τύπου “Liberty”, ως αντιστάθμισμα των απωλειών κατά τον πόλεμο.

Σήμερα, υπάρχουν μόνο 3, από τα οποία το ένα βρίσκεται στο λιμάνι του Πειραιά. Με πρωτοβουλία του αείμνηστου Επίτιμου Προέδρου της HELMEPA, Καπετάν Βασίλη Κ. Κωνσταντακόπουλου και άλλων Ελλήνων πλοιοκτητών, το πλοίο ρυμουλκήθηκε στην Ελλάδα αφού διέσχισε τον Ατλαντικό και τη Μεσόγειο. Επισκευασμένο έτσι που θυμίζει το ένδοξο παρελθόν του, είναι από το 2008 πλωτό μουσείο του «Ομίλου των Φίλων του Liberty» και φιλοξενεί ναυτιλιακές εκδηλώσεις.

Ελληνική ποντοπόρος ναυτιλία

The seafaring shipping of the Greeks has emerged as one of the main pillars of the Greek economy, which has always supported economic growth. Shipping activities underline the national presence in all lengths and breadths of the world, strengthen Greece’s relations with other shipping countries and strengthen the territorial and social cohesion of our country and the EU. in its entirety.

Ελληνική Ακτοπλοΐα

Περισσότερο από έναν αιώνα ζωής μετρά η Ελληνική Ακτοπλοΐα. Το 1857, ιδρύθηκε η Ελληνική Ατμοπλοΐα στη Σύρο και άρχισαν οι τακτικές γραμμές της ελληνικής ναυτιλίας με πλοία ατμού προς τα νησιά αλλά και προς την ηπειρωτική χώρα τις οποίες ακολούθησαν δέκα ακόμη επιβατικές ακτοπλοϊκές εταιρείες. Το 1907 ιδρύθηκε η Υπερωκεάνιος Ελληνική Ατμοπλοΐα, η οποία συνέδεσε για πρώτη φορά τον Πειραιά με τη Νέα Υόρκη.

Ελληνική Κρουαζιέρα

The rich naval history of Greece could not leave aside the Greek cruise, whose history is at least 70 years old. However, it all starts around 1850 and the island of Kefalonia where Tassos Potamianos with the company “EPIROTIC” begins to deal with shipping and transport of cargo from Braila, Romania along the Danube. Then George Potamianos, after taking over the company, manages until 1932 to have entered both merchant shipping and coastal shipping.

Θαλάσσιος Τουρισμός

The term Maritime Tourism includes all the tourist activities that develop in the maritime area and on the shores of a tourist reception area, for the purpose of entertainment and cultural communication. Greek Maritime Tourism is an important pillar of the National Economy with a share of approximately 1.5% of GDP.
Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση